Line Zielona kawa Line

 

ZIELONA KAWA

Zielona kawa – sama Natura wspomaga Twoje odchudzanie

Od jakiegoś czasu, zwłaszcza w Internecie, huczy na temat zielonej kawy. Producenci kuszą obiecującą wizją: zrzucaj zbędne kilogramy w tempie nawet 7 kg tygodniowo! Na co internauci często odpowiadają: nie widzę żadnych efektów!

Jaka jest prawda? Jaki rzeczywisty efekt daje codzienne picie zielonej kawy? Postaramy się rzetelnie odpowiedzieć na te pytania, bo chcemy abyś przed dokonaniem zakupu wiedziała, jakich efektów możesz się spodziewać po naszym produkcie. Napiszemy również, jak stosować zieloną kawę, żeby efekt odchudzania był widoczny oraz opiszemy najczęstsze błędy popełniane podczas odchudzania, które obracają w niwecz cały włożony wysiłek.

Czym jest zielona kawa?

Zielona kawa to nic innego jak normalna kawa, która nie została poddana procesowi palenia. Proces ten z jednej strony nadaje ziarnom kawy tak przez nas lubiany zapach i smak, z drugiej jednak pozbawia ją cennych dla naszego zdrowia składników, takich jak polifenole, w tym kwas chlorogenowy. To właśnie obecność tego związku sprawia, że zielona kawa wykazuje właściwości wspomagające proces odchudzania.

Warto wiedzieć, że różnice w jakości, jakie występują pomiędzy różnymi rodzajami kawy palonej, występują również pomiędzy różnymi rodzajami kawy zielonej. Dlatego tak ważne jest to, skąd pochodzi zielona kawa, którą kupujemy i pijemy.

Sprzedawana przez nas zielona kawa pochodzi z ekologicznych upraw (tu dopisać) i jest jedną z najlepszych kaw dostępnych na polskim rynku.

Jak zawarty w zielonej kawie kwas chlorogenowy wspomaga proces odchudzania?

Kwas chlorogenowy jest polifenolem, który występuje między innymi w: zielonych nasionach kawy, głogu, karczochach, bluszczu pospolitym, a także suszonych śliwkach.

Odchudzające działanie kwasu chlorogenowego polega przede wszystkim na ograniczaniu wchłaniania cukrów z przewodu pokarmowego, co sprawia, że organizm zaczyna wykorzystywać zgromadzone zapasy. Jednocześnie związek ten pobudza aktywność metaboliczną wątroby, która pod jego wpływem potrafi spalić więcej tłuszczu. Zatem śmiało można powiedzieć, że kwas chlorogenowy podwójnie wspiera proces odchudzania: przyspiesza spalanie tłuszczów oraz uniemożliwia wchłanianie cukrów, utrudniając tym samym przyrost wagi.

Skoro kwas chlorogenowy tak rewelacyjnie wspiera proces odchudzania, to dlaczego nie wszyscy, którzy piją zieloną kawę, mogę pochwalić się wymarzoną sylwetką?

To pytanie zapewne zadaje sobie każdy, kto zapoznał się z opiniami na temat zielonej kawy. Tak naprawdę odpowiedzi można szukać w dwóch obszarach. Z jednej strony przyczyna jest dość banalna: dany produkt zawiera zbyt małą ilość kwasu chlorogenowego, by efekt odchudzający stał się widoczny, z drugiej strony dana osoba może popełniać jeden z podstawowych błędów odchudzania.

Zacznijmy od podstawowych błędów, jakie popełniają osoby, które chcą osiągnąć wymarzoną sylwetkę:

  1. Picie zbyt małej ilości wody.

Normalnie człowiek powinien wypijać około 1,5 litra czystej wody. W szczególnych przypadkach, takich jak: upalne lato, ciąża, picie dużej ilości mocnej kawy, odchudzanie itp. zapotrzebowanie organizmu na wodę wzrasta nawet do 2,5-3 litrów na dobę. Kto z nas wypija 6 do 12 szklanek wody? Niektórzy próbują się bronić: przecież przyjmuję dużo płynów. I tu tkwi problem, nie każdy „płyn” to czysta woda, a tu chodzi właśnie o czystą wodę, a nie „wodę” w postaci słodkich napojów, soków z kartonu, napojów energetycznych itp.

Dlaczego picie czystej wody jest tak ważne?

  1. Pułapka błędnego przekonania: skoro piję zieloną kawę, która zapobiega wchłanianiu cukrów, to mogę pozwolić sobie na większą ilość słodyczy.
    W tę pułapkę można wpaść nie tylko pijąc zieloną kawę, grozi ona również też tym osobom, które chodzą na fitness lub stosują inną metodę odchudzania.

  2. Oczekiwanie spektakularnych wyników w krótkim czasie i frustracja z powodu ich braku.

W przypadku zielonej kawy jest to efekt zbyt natarczywego marketingu, w którym zielona kawa przedstawiana jest jako cudowny środek na natychmiastowe spalanie tłuszczów, nawet 2 kg w ciągu doby. Podejdźmy do tego chłodno. Tak gigantyczny wzrost tempa metabolizmu szybko doprowadziłby nadmiernego wzrostu temperatury ciała, czyli po prostu gorączki. Podkreślamy po raz kolejny: zielona kawa wspomaga odchudzanie, co oznacza, że powinna być jednym z elementów kompleksowego podejścia.

  1. Ignorowanie prawdziwych przyczyn swojej nadwagi.

Zazwyczaj wychodzimy z prostego założenia: za dużo jem i uznajemy, że to nadmiar kalorii jest główną przyczyną nadwagi. Jednak nie zawsze tak jest. Czasami przyczyną nadwagi są zmiany hormonalne: chora tarczyca, przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych, czy menopauza. W innych przypadkach zaburzenia natury psychologicznej, chociażby „zajadanie problemów”, nie mówiąc już o chorobach typu bulimia.

W jakim produkcie jest więcej kwasu chlorogenowego, czyli co wybrać: zieloną kawę w ziarnach czy mieloną?

Odpowiedź jest prosta: zdecydowanie kawę w ziarnach. Dlaczego? Kwas chlorogenowy, jak każdy antyoksydant, nie jest związkiem zbyt trwałym. Dużo lepiej „przechowuje się” w całych ziarnach niż w zmielonych – w zmielonych szybciej się utlenia, dlatego najlepiej jest mielić kawę tuż przed spożyciem.

NA TEJ AUKCJI:

Jak pić zieloną kawę?

Najlepiej jest wypijać 2 filiżanki dziennie, zrobione z 1-2 łyżeczek kawy. Ponieważ zielona kawa zawiera tyle samo kofeiny, co kawa palona, można ją pić zamiast zwykłej kawy.

Od razu uprzedzamy, że smak zielonej kawy jest bardzo specyficzny i nie każdy od razu go polubi. Można jednak ten „problem” obejść, dodając do kawy zielonej niewielką ilość kawy palonej.

Jakich efektów mogę się spodziewać?

Tak naprawdę wszystko zależy od tego jak bardzo kompleksowo podejdziesz do swojego odchudzania. Picie zielonej kawy jest o tyle pomocne, że podwyższając metabolizm, przyczynia się do tego, że czujesz w sobie wyraźnie więcej energii. Może warto to wykorzystać i na przykład pójść na fitness lub zacząć ćwiczyć w domu? Pamiętaj również o najważniejszych błędach popełnianych podczas odchudzania i koniecznie pij co najmniej 2.5 litra czystej wody dziennie.