Line Portfolio Line

W tym miejscu możesz zapoznać się z moimi przykładowymi pracami.

Oferty sprzedażowe.

Są jednym z najdroższych produktów copywritingu. Nic w tym dziwnego. Z jednej strony inwestycja w dobrą ofertę sprzedażową zwraca się bardzo szybko, z drugiej tworzenie skutecznej oferty wymaga naprawdę dużo pracy koncepcyjnej ze strony copywritera. Trzeba dobrze poznać produkt i grupę docelową, a potem zastanowić się jak najlepiej do niej trafić. To wymaga czasu i energii.

Pracując nad ofertą dla Activionera – dodam, że nazwa produktu również została stworzona przeze mnie, wpadłam na pomysł: jeden rozdziel na trzy. To takie proste, dlaczego prawie nikt tego nie stosuje?

Sprawdź jak to wygląda w praktyce, porównując ofertę ogólną: Activioner  z ofertą pisaną dla osób odchudzających się Activioner dla odchudzających się i osób, które szukają sposobu na złagodzenie syndromu dnia następnego: Activioner na kaca.

Wywiady.

Są świetną formą zaprezentowania zarówno firmy, jak i osoby. Osobiście bardzo je lubię i moi stali klienci już wiedzą, jak mocno będę nalegać, by przekonać ich do tej formy zaprezentowania się. Dlaczego? Wywiad jest formą bardzo uniwersalną. Można umieścić go zarówno na oficjalnej stronie, jak i w medium zewnętrznym, świetnie sprawdza się również jako forma bloga. Dobry wywiad ma charakter przyjacielskiej rozmowy; zbliżaja, ociepla atmosferę, zaspokaja ciekawość.

Przykłady: wywiad z Michałem Kostykiem, wywiad z Justyną Łyczkowską: Coworkmode – wywiad z Justyną, a nawet rozmowy o depresji z Bartłomiejem Żukowskim jako część bloga dla portalu Sensica.

Opisy produktów.

Czy opis produktu jest ważny? Czy jest w ogóle potrzebny? Jak bardzo szczegółowy powinien być? W jakim stopniu podnosi sprzedaż? Czy powinien być bardziej techniczny, czy opisowy?

Opisy produktów rodzą wiele pytań. Część sprzedawców wręcz twierdzi, że opis w ogóle nie jest potrzebny, bo wszyscy kupujący i tak kierują się jedynie wyglądem, więc wystarczy dobre zdjęcie.

Prawda jest taka, że wszystko zależy od konkretnego przypadku. Spójrz na opis odkrywczego domku, a przekonasz się, że opisy zabawek tworzone są głównie z myślą o rodzicach. Opisy aparatów fotograficznych czy sportowych akcesoriów, np. opis rękawiczek, tworzone są zazwyczaj pod kątem mężczyzn, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby oprócz technicznych parametrów, dorzucić nieco emocji.

Natomiast taki towar jak różnego rodzaju naturalne olejki do ciała np. olejek kokosowy,  czy preparaty wspomagające odchudzanie np. zielona kawa tworzone są dla kobiet. Ogólna tendencja jest taka, że opisy dla kobiet powinny być mocno poetyckie i działające na emocje. Zupełnie się z tym zgadzam, jednak ja dorzucam jeszcze nieco konkretów – sama jestem kobietą i wiem, jak może denerwować opis, w którym nie ma ani jednej konkretnej informacji.

Hasła i slogany.

Istotą haseł i sloganów jest to, by dobrze komponowały się w tekście. Sprawdź, co dokładnie mam na myśli czytając tekst pisany dla epieczątki24.

Ulotki.

Czy warto inwestować w ulotki? Są skuteczne czy nie? Wszystko zależy od celu jaki mają spełnić i jak są dystrybuowane. Przykłady ulotek, do których tworzyłam teksty do ulotka dla Vitago i Bike up Tour.

Recenzje.

Przyznam się od razu. Piszę bardzo kiepskie recenzje. Recenzja powinna być obiektywna i opisywać faktyczny stan rzeczy, którą się opisuje np. książki. A ja? Za bardzo kocham książki, żebym mogła chłodno o nich pisać. W zasadzie zachwycam się niemal każdą, które wpadnie mi w ręce. W swoim życiu napisałam kilkanaście recenzji książek dla dzieci dla portalu Wieszjak i wszystkie były bardziej peanami na cześć autora i jego dzieła, niż przekazywaniem obiektywnej prawdy. Możesz się o tym przekonać klikając w link recenzje.

Relacje z wydarzeń.

Jeśli chcesz wiedzieć, jak przebiegała finałowa konferencja projektu BCP, która odbyła się w Szczecinie, koniecznie zajrzyj tutaj.

Kompleksowe projekty.

Praca nad kompleksowym projektem jest naprawdę dużym wyzwaniem. Zazwyczaj wymaga ode mnie zdobycia porządnej dawki nowej wiedzy merytorycznej oraz sporej pracy koncepcyjnej – w zasadzie wszystko powinno być dokładnie ustalone zanim zabiorę się za tworzenie tekstów. Praca nad kompleksowym projektem wymaga również ścisłej współpracy – zawsze mam dużo pytań, a w trakcie realizacji często przychodzą mi do głowy nowe pomysły, które wbudowuję w projekt. Na końcu trzeba jeszcze sprawdzić jak funkcjonuje to w praktyce.

Przykładam kompleksowego projektu jest portal Optimal Juicers.

 

Błędy w sztuce.

W zasadzie nikt nie lubi się do nich przyznawać, choć w każdej profesji są nie do uniknięcia. Ja lubię pamiętać o swoich, bo to pozwala mi uniknąć naprawdę poważnych wpadek.

Teksty SEO z frazą catering Warszawa pisałam kilka lat temu, gdy zaczynałam swoją przygodę z copywritingiem. Nie miałam większego pojęcia o zasadach tworzenia tekstów SEO, puściłam wodze swojej fantazji i w efekcie powstały teksty, które nie do końca spełniały swoją funkcję. Dziś już nie mam problemu z tego typu tekstami – nie zajmuję się ich tworzeniem.

Ostatnim błędem w mojej sztuce copywritingu był tekst na stronę dla pana Jarka elektryka. Wykazałam się totalnym niezrozumieniem ukrytych potrzeb klienta – zrobiłam z niego „fajnego gościa” a on chciał być postrzegany jako „profesjonalna firma”.